NOMAC 1:8 Baanbrekers Rucphen

juli 10, 2011 | Wedstrijden

Zaterdag

Het weer was zaterdag ochtend niet zo goed dus heb ik eerst mijn Shepherd Velox in de Hudy gehangen om de afstelling na te kijken. Ik heb nog wat kleine aanpassingen gedaan waarna het wachten was tot de baan voldoende opgedroogd was. Daarna ben ik de afstelling op de baan gaan testen en dit ging goed. Ik miste alleen nog een klein beetje stuur maar verder voelde de Shepherd goed. Na een kleine aanvaring met een andere auto brak de achterkant weg in de bochten naar rechts. Ik ben toen gestopt en heb de auto nagekeken. Er bleek een aandrijfas aan de voorkant gebroken te zijn, waarschijnlijk zat er al een klein scheurtje in na de crash op Gouda. Nadat deze was vervangen was de wegligging weer goed.

Nomac 1/8 seizoen 2011 Baanbrekers

Nomac 1/8 seizoen 2011 Baanbrekers

 

Zondag

Zondag ochtend was ik rond negen uur op de baan, eerste een plekje gezocht om mijn spullen neer te zetten en op de lijst naar de heatindeling gekeken. Ik hoefde pas in heat vijf te rijden dus ik kon nog even het gewicht van de Shepherd controleren en er wat gewicht bij plakken.

Nomac 1/8 seizoen 2011 Baanbrekers

Nomac 1/8 seizoen 2011 Baanbrekers

 

Kwalificaties

In de eerste kwalificatie was de wegligging goed alleen stond de motor nog wat rijk waardoor ik maar 19 rondjes in 4:42 reed. Voor de tweede kwalificatie de motor onderin iets armer gezet en nu haalde ik net de 5 minuten. Dit gaf een resultaat van 21 rondjes in 5:08. Voor de derde kwalificatie heb ik nog wat aanpassingen aan de afstelling van de auto gedaan. Aan de achterkant heb ik het rollcenter aangepast en de toe out een halve graad minder gezet. Hierdoor had ik net iets meer stuur en reed ik weer 21 rondjes maar nu in 5:07. Dit leverde een 8e plek op en mocht ik van plek twee starten in de halve B finale.

Nomac 1/8 seizoen 2011 Baanbrekers

Nomac 1/8 seizoen 2011 Baanbrekers

 

½ Finale

Ik was als tweede gekwalificeerd in de halve B finale. De start verliep goed en na een paar rondes kon ik de koppositie overnemen. Dit bleef zo tot aan de eerste tankstop. Na deze tankstop was ik afgezakt naar de tweede plaats met nummer drie vlak achter me. We wisselde een aantal keer van positie tot aan de volgende tankstop. Hierbij werd ik weer ingehaald en zette ik de achtervolging weer in. Dit ging goed tot na ongeveer 12 minuten rijden mijn auto stilviel. De auto werd snel naar de pit teruggebracht waar ze de motor weer konden starten. Toen ik vervolgens weer de pit uit kwam viel de auto weer stil en moest ik opgeven met een kapotte motor.

Conclusie

Deze wedstrijd verliep wat minder goed voor mij door de motor problemen. De setup van de Shepherd Velox Eleven was erg goed en de wedstrijd was verder weer goed geregeld.

Uitslag Nomac/NK Baanbrekers

Nomac 1/8 seizoen 2011 3e plaats

Nomac 1/8 seizoen 2011 3e plaats

Nomac 1/8 seizoen 2011 Real 80

Nomac 1/8 seizoen 2011 Real 80

Nomac 1/8 seizoen 2011 Real 80

Nomac 1/8 seizoen 2011 Real 80

 
Nomac 1/8 seizoen 2011 Real 80

Nomac 1/8 seizoen 2011 Real 80

Nomac 1/8 seizoen 2011 Baanbrekers

Nomac 1/8 seizoen 2011 Baanbrekers

Nomac 1/8 seizoen 2011 Baanbrekers

Nomac 1/8 seizoen 2011 Baanbrekers

 
Nomac 1/8 seizoen 2011 Baanbrekers

Nomac 1/8 seizoen 2011 Baanbrekers

Nomac 1/8 seizoen 2011 Baanbrekers

Nomac 1/8 seizoen 2011 Baanbrekers

Nomac 1/8 seizoen 2011 Baanbrekers

Nomac 1/8 seizoen 2011 Baanbrekers

 
Nomac 1/8 seizoen 2011 Baanbrekers

Nomac 1/8 seizoen 2011 Baanbrekers

Nomac 1/8 seizoen 2011 Baanbrekers

Nomac 1/8 seizoen 2011 Baanbrekers

Nomac 1/8 seizoen 2011 Baanbrekers

Nomac 1/8 seizoen 2011 Baanbrekers