KWC EVMC Velp
juni 4, 2006 | Wedstrijden
Zaterdag
Op zaterdag zijn we vroeg richting Velp vetrokken omdat ik nog een motor moest inlopen. Daar aangekomen hebben we eerst onze spullen neergezet. En hebben we even de baan bekeken. Toen we om 10 uur de motoren mochten starten zijn we meteen begonnen met het inrijden. De nieuwe VEGA motor startte nadat we de plug wat losser hadden gedraaid gemakkelijk en het inrijden verliep zonder problemen. De rest van de dag zijn we bezig geweest met de afstelling van de auto. Ik had erg veel last van onderstuur waardoor de auto erg lastig te rijden was. Ik ben de rest van de dag bezig geweest met het uitproberen van de verschillende instellingen maar ik kreeg het onderstuur er niet uit. Toen het een uur of 5 was hebben we onze spullen weer bij elkaar gepakt en zijn we naar huis gegaan. Onderweg zijn we ook nog even bij de RC Pitstop langsgereden voor een aantal gloeipluggen en een blik brandstof. Thuis aangekomen heb ik mijn auto nog even nagelopen en schoongemaakt. Ook heb ik nog een kleine verandering aan de set-up gedaan waarvan ik hoopte dat de auto hierdoor meer stuur zou krijgen.
Zondag
Zondag ochtend gingen we vroeg van huis weg om op tijd bij de EVMC In Velp aan te komen. We waren redelijk op tijd en hadden dus nog een goede plek om de spullen neer te zetten. Daarna was het tijd voor de rijderbriefing welke volledig in het Duits gedaan werd! Evenals de wedstrijdleiding. Dit vond ik wel vreemd omdat het om een Nederlandse KWC race ging wat gecombineerd was met een Duitse wedstrijd. Ze hadden het op zijn minst 2 talig kunnen doen. Om misverstanden te voorkomen.
Training
Ik heb zelf geen gebruik gemaakt van de zondag training omdat ik op zaterdag al een redelijke set-up had gevonden en ik geen risico wilde lopen om mijn auto te beschadigen in deze training.
Kwalificaties
In de eerste kwalificatie merkte ik dat de kleine verandering die ik zaterdag avond in de set-up had aangebracht inderdaad had geholpen en de auto voelde een stuk beter aan. Ik reed ook wat rustiger en wou geen fouten maken. In de tweede kwalificatie wou ik mijn eerste tijd verbeteren waardoor ik wat harder reed en een foutje maakte waardoor ik in het gras stond. En omdat de baaninzetter mijn auto niet had gezien duurde het even voordat ik weer verder kon. De derde kwalificatie ging wel een stuk beter voor mijn gevoel maar ook hier maakte ik weer een stuurfout waardoor ik naast de baan kwam te staan.
1/2e Finale
In de halve finale startte ik vanaf de vierde plek. In de eerste bocht kon ik wat mensen inhalen en reed ik op de tweede plek het rechte stuk op. Maar doordat iemand mij raakte tijdens het inhalen vloog ik eraf en lag ik weer laatste. Hierna begon ik hard door te rijden en bij het ingaan van de pitstraat voor mijn eerste tankstop zat ik al weer achter de nummer drie. In de pit zaten ze al klaar om mijn auto vol te tanken terwijl ik merkte dat mijn auto ineens niet meer remde, uiteindelijk stond ik stil tegen de pit muur en de persoon die mijn auto zou tanken pakte de auto en bekeek hem even. Hij zag niets vreemds en tankte hem vol en startte hem weer zodat ik verder kon rijden. Ik had zelf al mijn rem wat strakker gezet op mijn zender omdat ik dacht dat de rem misschien wat was versleten tijdens de wedstrijd. Toen ik weer op de baan was voelde de auto direct raar aan, en had ik nog steeds geen remmen. Dus na drie rondes hield ik het voor gezien en was de race afgelopen voor mij. Toen we daarna in de pit de auto goed bekeken bleek dat de achtersnaar gebroken was. En omdat ik met een one-way aan de voorkant rij verklaarde dat ook waarom ik geen remmen meer had.
Conclusie
Ik vond deze wedstrijd wat minder goed geregeld en dat er weinig rekening met de Nederlandse deelnemers werd gehouden. Ik denk ook dat als er volgend jaar weer een wedstrijd op Velp is dat ik hem maar oversla. En nu op naar de volgende wedstrijd bij REAL80 in Groningen!