KWC Real 80 Groningen

juli 30, 2006 | Wedstrijden

Training

Ik was op de dinsdag voor de wedstrijd al wezen trainen op REAL80 om zo de baan wat te leren kennen en alvast wat aan de afstelling te doen. Ik reed toen met een Serpent Loletta body en hier was de wegligging erg goed mee. Dus verder weinig aan afgesteld omdat ik de wedstrijd met een Protoform lola ging rijden. En het me meer ging om de baan te leren kennen. Op vrijdag avond heb ik Ralph van het station opgehaald en op zaterdag zijn we op de baan van REAL80 gaan trainen. Met de Protoform body had ik een stuk minder grip en kon ik met moeite een redelijke set-up vinden. Ralph had met de FW-05s ondanks de standaard bouwdoosbanden al vrij snel een goede set-up. Maar de motor was al redelijk op zijn eind en deze hebben we dus ook gewisseld waarna de auto helemaal goed ging.

Zondag

Op zondag gingen we op tijd weg en we kwamen om ongeveer negen uur bij de baan aan. Daar aangekomen even de spullen neergezet en ons aangemeld. Het miezerde s’ochtends een beetje en toen heb ik maar meteen mijn regenplaat overgezet voor het geval het ging regenen. En bij de FW van Ralph hebben we de elektronica in een ballonnetje gedaan.

Kwalificaties

De kwalificaties verliepen vrij goed, ik maakte een paar keer een foutje waardoor ik naast de baan stond en 16 rondes reed. Maar in de laatste kwalificatie gaf ik meteen ruimte zodat we allebei onze eigen kwalificatie konden rijden zonder elkaar in de weg te zitten. Hierdoor reed ik beter als in mijn voorgaande kwalificaties en kwam ik uit op 17 rondes wat een zesde plek in de finale betekende.

Finale

Omdat er maar negen rijders waren was iedereen verzekerd van een plek in de finale. De start verliep goed en ik wisselde een paar keer van plek met de nummer vijf en zeven. Dit ging een aantal rondes door totdat ik een snellere ruimte probeerde te geven maar het was kennelijk niet genoeg waardoor hij mij raakte en mijn RRR op zijn dak terecht kwam. De baaninzet had een wat vreemde manier om mijn auto recht te zetten waardoor die nog twee keer op zijn dak kwam. Uiteindelijk werd mijn RRR vlak voor een aankomende auto weer op de baan gezet waardoor ik er vrijwel direct weer naast stond en de motor afsloeg. De auto werd snel naar de pit gebracht waar hij weer gestart werd. En ik kon weer verder. Maar na een aantal ronden stripte het tandwiel van de 2 bak ineens en stond mijn auto weer in de pit waar we er zo snel mogelijk een nieuw tandwiel op schroefden. Hierna kon ik de race verder uitrijden en eindigde ik op een zesde plaats.

Conclusie

Ik vond deze wedstrijd uitstekend geregeld, de hele dag verliep zonder problemen en de sfeer was erg goed. Ook was het erg leuk om te zien hoe Ralph eerste werd in de standaard klasse.