KWC MACH Heemstede

mei 25, 2006 | Wedstrijden

Training

Omdat de officiele training op woensdag was en ik toen geen vrij had hebben we besloten om op zondag 21 mei te gaan trainen. Toen we s’ochtends richting Heemstede vertrokken regende het behoorlijk hard en was het maar de vraag of het in Heemstede wel droog zou zijn. Daar aangekomen bleek de baan redelijk droog te zijn en waren er wat mensen bezig om de laatste natte plekken droog te maken. Nadat we onze spullen hadden uitgepakt eerst maar eens begonnen met wat testronden om te kijken of ik eindelijk 5 minuten op een tankje kon rijden. Aan het eind van de dag hadden we een goede set-up gevonden en haalde ik meer dan 5 minuten op een tankje.

Donderdag

Op donderdag ging ik om kwart over 8 van huis om nog twee andere rijders op te halen. Daarna gingen we richting Heemstede om daar rond kwart over 9 aan te komen. Daar aangekomen hebben we een pittafel gezocht en onze spullen uitgeladen waarna we ons bij de wedstrijdleiding hebben aangemeld.

Kwalificaties

Omdat het regende en de baan nog nat was is er geen training mogelijkheid geweest en werd er meteen gestart met de eerste kwalificatie heats. Ik zelf zat in heat 4 dus ik had nog even de tijd. Omdat het nog regende ben ik in de eerste kwalificatie gestart met de standaard fw05-S van Ralph om zo mijn RRR nog een beetje te sparen. En om zo toch maar een tijd neer te zetten. De tweede kwalificatie heb ik maar overgeslagen zodat ik de laatste instellingen aan mijn RRR kon doen. In de derde kwalificatie was het gestopt met regenen alleen was de baan nog wel zeiknat en ben ik gestart met mijn RRR met regenbanden. De grip met deze banden was goed alleen de one-way in de auto werkte duidelijk in mijn nadeel omdat ik al heel vroeg van het gas af moest en eigenlijk niet kon remmen zonder de auto achterste voren te zetten. Maar uiteindelijk heb ik toch nog een redelijke tijd neer kunnen zetten wat resulteerde in de derde startplek in de Finale.

Finale

Omdat ik mij als derde had gekwalificeerd hoefde ik geen halve finale te rijden. En had ik even tijd om mijn auto op schade te controleren en even een broodje te eten. Hierna was het tijd voor de finale van de GP Pro klasse. Het was nu gestopt met regenen waardoor we weer op foam banden konden rijden. Eerst konden we een paar ronden warmrijden voor de finale begon. Na dit warmrijden werden we naar de startgrid geroepen en begon het aftellen. Bij 3 seconden voor de start moesten de helpers de auto los laten en was het wachten op het startsignaal. Na het startsignaal werd het meteen al best druk in de eerste bocht en raakten een paar auto’s elkaar. Ik kwam hier redelijk goed doorheen en lag op een vierde plek. Na ongeveer 5 minuten rijden werd ik binnen geroepen voor mijn eerste tankstop die zonder problemen verliep. Ik was wel ingehaald tijdens die tankstop en ik reed dus toen op een vijfde plaats. Hierna ben ik nog een paar keer van plek gewisseld met de nummer vier en zes maar veel beter dan de vijfde plek zat er vandaag niet in.

Conclusie

Ondanks het natte begin was het toch weer een gezellige en leerzame dag. De finale ging eigenlijk erg goed op een probleempje met de body na. Ook ben ik erg tevreden met mijn vijfde plaats. En heb ik al erg veel zin in het KWC bij de EVMC in Velp.